مراقبت آغوشی ارتقای سلامت والدین و نوزاد را در پی دارد
نوشته شده توسط : hgu33

مریم سكاكی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار كرد: در مراقبت آغوشی نوزاد در تماس مستقیم با پوست بر روی سینه والدین به خصوص مادر، قرار می گیرد كه این امر موجب كنترل مؤثرتر دمای بدن، تغذیه با شیر مادر، پیشگیری از عفونت و ایجاد ارتباط نزدیكتر مادر و نوزاد می شود.

وی با بیان اینكه همه نوزادان می توانند ازمراقبت های آغوشی برخوردار باشند یادآور شد: نوزادان نارس كه نیازمند مراقبت های ویژه می باشند و باید در بدو تولد در زیر یك گرم كننده تابشی و انكوباتور مراقبت شوند پس از تثبیت وضعیت مراقبت آغوشی را تجربه می كنند.

این كارشناس امور مامایی وزن كودك در بدو تولد را از عوامل تاثیرگذار در مراقبت های آغوشی برشمرد و افزود: مراقبت های آغوشی برای نوزادانی كه وزن آن ها در بدو تولد بیش از یك هزار و 200 گرم است ممكن می باشد.

سكاكی با اشاره به اینكه تولد نارس موجب به تاخیر افتادن برقراری ارتباط بین والدین و نوزاد و نگرانی آن ها می شود ابراز كرد: وجود تجهیزات متعدد در بخش مراقبت ویژه نوزادان مانع بزرگی در برقراری زودرس ارتباط بین نوزاد نارس و والدین است.

وی خاطر نشان كرد: امروزه با انجام روش مراقبت آغوشی نگرانی های والدین نوزاد نارس به میزان قابل توجهی كاهش می یابد، همچنین لمس نوزاد وبرقراری ارتباط چشمی والدین با نوزاد باعث ایجاد رابطه محبت آمیز می شود كه والدین می توانند این وضعیت را به فرصتی برای كشف خصوصیات رفتاری نوزاد خود مبدل كنند.

به گفته این كارشناس امور مامایی مادرانی كه از نوزاد نارس خود مراقبت آغوشی می كنند، اعتماد به نفس بیشتری در زمینه توانایی تغذیه با شیر مادر و مراقبت از نوزاد نشان می دهند.

سكاكی افزود: مراقبت آغوشی سبب كاهش تنش و اضطراب در والدین شده، احساس اندوه و گناه آنان را رفع می كند.

وی ادامه داد: زمانی كه پدران یا مادران این نوع تماس را با نوزاد تجربه می كنند، می دانند كه در حال انجام كاری خاص برای نوزادشان هستند كه هیچ كس دیگری به خوبی آنها قادر به انجام آن نیست.

522/7324/245





:: برچسب‌ها: پرندگان , خورشید , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: